31. mai 2011

Stressa eksamen!

Morgenen i dag var virkelig stress! Flere har vel hatt drømmen om å ikke kunne noen ting om emnet på eksamen eller om å gå feil og komme for sent. Jeg våknet i natt etter å ha drømt at jeg ikke skulle ha eksamen i engelsk, men i japansk! Heldigvis bare en drøm.

Jeg stod opp i god tid og mamma kjørte meg til byen hvor eksamenslokalet ligger. Der sjekket jeg et oppslag med oversikt over eksamensrom. B234 skulle jeg til. Jeg er veldig lite kjent på denne skolen, så jeg stoppet en lærer for å spørre hvor det var. "Er du sikker på at du skal til B234?", spurte han. Både han og en annen lærer som hadde stoppet opp sjekket lista, og vi kom fram til at det var dit jeg skulle. "Er du virkelig heeeelt sikker på at det er dit du skal?", spurte han igjen. Problemet var at dette rommet var i en del av skolen som lå på andre siden av sentrum! Jeg hadde ikke sjans til å finne veien frem dit, så lite kjent som jeg er i denne byen og med ca. 40min til eksamensstart. Læreren var utrolig grei og kjørte meg til den riktige skolen. Jeg kom meg opp til eksamensrommet og viste leg til eksamensvakten. "Maria Uldahl... hm... vi har ingen Uldahl på våre lister". Nå begynte jeg virkelig å bli stresset. Eksamensvakten sjekket flere forskjellige lister, men navnet mitt var ingen steder. Jeg måtte bli med på kontoret, der flere lærere stod og prøvde å finne ut hva som hadde skjedd. Nå var det ca. 20 min til eksamen skulle starte. Etter et par telefonsamtaler til den skolen jeg var på in the first place fant de ut at jeg skulle ha tatt eksamen der! Nå var det for sent for meg å gå dit, dessuten kunne jeg ikke veien. Det endte med at jeg fikk ta eksamen der jeg var, heldigvis. Passord og slikt ble fakset fra den andre skolen, og dagen var reddet.

I dag var jeg heldig som møtte snille og hjelpsomme lærere og eksamensvakter:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommenter!