8. mai 2011

Russetid eller eksamenstid?

Må man være russ i mai?
Foto: Cato Edvardsen
Da jeg, Ida, var privatist, valgte jeg å ikke være russ. Jeg hadde tross alt 9 viktige eksamener i april, mai og juni, så det var rett og slett feil tidspunkt for å feire "at jeg var ferdig". Dette med russefeiring før eksamen er som kjent et godt debattert tema også for vanlige VGS-elever.

Jeg mener fortsatt at jeg gjorde helt riktig beslutning ved ikke å være russ i eksamenstiden min, men hvis jeg kunne gått tilbake i tid, ville jeg nok vært sommerruss. Da kunne jeg fått med meg noen andre og reist langs kysten i en fraflyttet russebuss. 17. mai kunne jeg jo da tilbringe i russeklær fremfor bunad. Det er uansett viktig å ta noen pauser i lesingen.

Maria, er du aktiv russ nå for tiden?

1 kommentar:

  1. Jeg har også valgt å ikke være russ. Skulle egentlig være det sammen med den siste klassen jeg gikk i, men da jeg sluttet helt på skolen sluttet jeg å være russ også. Jeg har ikke noe tilhørighet til en skole eller klasse, og det er jo noe av det russetida handler om. Angrer ikke:)

    SvarSlett

Kommenter!