6. mai 2011

Planer for eksamensrepetering

Idag satt jeg igjen noen timer på biblioteket. Har blitt en vane, det der.
Heldigvis har de kaffe/te/kakao- maskin og jeg hadde med meg hyggelig selskap :)

Nå som eksamen nærmer seg er det tid for å repetere det stoffet jeg allerede har kommet meg igjennom. Jeg er en litt sånn liste-person, skriver lister om alt mulig. Handlelister, hva jeg skal gjøre om morgenen før jobb, hva som står i kjøleskapet som kan funke som niste... tror ikke jeg skal nevne flere sære eksempler. For å få litt orden i det rotete hodet mitt har jeg nå skrevet ned lister, eller planer, over hvordan jeg skal repetere til eksamen. Her er et eksempel i faget historie:

  • Først og fremst, komme meg gjennom hele boka.
  • Repetere
    • Sammendrag: Les sammendragene for hvert kapittel. Der boka spør "Har du lært dette?" skal jeg kunne svare på alt.
    • Tidslinjer: Kan jeg plassere viktige historiske hendelser langs en tidslinje? Bruk tidslinjene fra hvert kapittel til å lage tidslinjer for Norge, Europa og verden.
    • Internett: Bruk nettstedet til læreboka mi Portal til å lære og repetere.
    • Sjekk gamle notater fra da jeg gikk på skolen og hadde historiefaget i 2. klasse.
-Maria.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommenter!