27. september 2011

Godt i gang med norsk

Nå er jeg i gang med å lese til eksamen i norsk. Jeg begynte rett og slett i en ende - med boka for VG1. Dette stoffet har jeg jo hatt før, så jeg går litt raskere gjennom det før jeg kommer til VG3 som jeg vil bruke lengre tid på.

Jeg har valgt å ikke sette opp en leseplan for faget, slik som jeg har gjort med fag tidligere. Dette fordi jeg vil bruke den tida jeg trenger på forskjellige ting, i stedet for å gi meg selv frister. Jeg leser når jeg har tid og lyst, og tror det skal gå bra. For å kontrollere har jeg satt opp en slags liste jeg krysser av i etterhvert som jeg kommer meg gjennom stoffet.
Her har jeg skrevet navn på kapitlet, og krysser av for "lest", "notater", "oppsummeringsspørsmål" og "opg/tekst".
Jada, jeg vet det er en skriveleif der...

Jeg bruker boka "Grip teksten", gitt ut på Aschehoug forlag. Om du bruker den samme og synes checklisten min virker praktisk er det jo bare å kopiere den :-)

4 kommentarer:

  1. Hei!
    Har du tatt norsk eksamen? Eventuelt hvordan gikk det, og hvordan var muntelig eksamen og nynorsk. Jeg har planer om å melde meg opp til våren.
    G

    SvarSlett
  2. Heisann:) Jeg ble desverre syk og kunne ikke gå opp til eksamen. Det er skriftlig hovedmål og sidemål, og muntlig har du kun på hovedmål. Da får du et tema fra norskpensum du skal prate om.

    SvarSlett
  3. Hei igjen!
    Det var trist, håper det går bedre med deg, og at du kan ta den til våren!
    G

    SvarSlett

Kommenter!