23. september 2011

Jeg har fått privatlærer!

Vel, kanskje ikke helt en privatlærer. Men en venn av min mor skal høre med sin mann om han kan tenke seg å hjelpe meg med norskstudiene. Han er nemlig pensjonert norsklærer. Jeg har alltid vært god i norskfaget, men det skader absolutt ikke å ha en som kan lese gjennom oppgavene mine og gi meg noen tips før eksamen. Kanskje han kan gi meg noen gode huskeregler til nynorsken også? Det kunne jeg trengt!

Dette er altså et tips til alle privatister. Kjenner du noen som jobber eller har jobbet som lærere? Kanskje du har vært ekstra på godfot med en lærer på skolen før du sluttet? Det skader jo ikke å spør om de kunne tenke seg å dele litt kunnskap med deg, og kanskje se gjennom noen av oppgavene dine. 

1 kommentar:

  1. Da jeg var privatist fikk jeg min gamle norsklærer til å kontrollere litteraturlisten jeg hadde laget til muntlig eksamen. Det var fint å få noen til å sjekke at listen passet til læreplanmålene, for privatistkontoret gjorde ikke noe godkjenning.

    Det er veldig snilt av lærere å hjelpe privatister, for de får ikke noe ekstra lønn for det arbeidet. Jeg skulle ønske de kunne få en knøttliten prosent med lønn for å hjelpe privatister noen timer i halvåret. I så fall kunne privatister slippe å føle seg innpåslitne. Men det er jo mye jeg "skulle ønske" når det gjelder privatisters rettigheter.

    SvarSlett

Kommenter!