22. september 2011

Hvordan slippe å betale for skolebøker

Som privatist har du ikke rett på noe gratis skolebøker eller andre goder som de fleste studenter får. Mitt tips er å kontakte den (de) videregående skolen i ditt nærmiljø. Kanskje den skolen du gikk på før du "droppet ut"? Det gjør ihvertfall jeg, og jeg har sluppet unna å måtte betale for skolebøker. For å få det til har jeg kontaktet rådgiveren og studielederen på den første skolen jeg gikk på, og bibliotekaren på den andre skolen. De har vært veldig behjelpelige. Pass på å ringe litt etter at skolen har startet, når alle elevene har fått de bøkene de har rett på. Da er det sannsynlig at det ligger en bok eller to igjen på biblioteket, og du slipper å bli ringt opp for å levere den tilbake om det plutselig kommer en elev som ikke har fått boka si. Jeg har fått låne bøker frem til skolens ferie, altså etter at jeg har hatt eksamen. En lur måte å spare litt penger! :-)

Nå har jeg nettopp ringt biblotekaren på den ene skolen, og der ligger det klar en bok i RLE og bøker for norsk i 2. og 3. klasse som jeg skal hente senere. Da må jeg bare grave frem litt motivasjon og begynne lesinga!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommenter!