5. oktober 2011

Alternativ måte å lære seg et språk

Å være privatist er en alternativ mulighet til å skaffe seg studiekompetanse. For å få studiekompetanse må man ha karakter i et fremmedspråk. Jeg har derfor også valgt en alternativ måte å lære meg dette på! Tidligere har jeg skrevet om å reise til Karibien for å lære spansk (les innlegg her). Det virker veldig spennende og folka jeg prata med hos Studyaway virket proffe og imøtekommende. Men det har seg sånn at jeg har ikke lyst til å reise for langt bort fra Norge i en lengre periode, så jeg har kikket etter et annet alternativ. Nå er altså reisen bestilt, og turen går med EF språkreiser til Nice i Frankrike! Jeg har så mange sommerfugler i magen nå!

Det gikk en stund før jeg klarte å bestemme meg for hvor i Frankrike jeg ville ta språkkurs, men etterhvert ble Nice en klar favoritt. Passe stort, passe varmt, veldig fint, internasjonalt miljø og det virker som et godt studiemiljø der. Nå tråler jeg nettet etter fransk musikk og kjøper fransk film helt ukritisk. Hvis noen har tips så tar jeg imot med glede!

Mer detaljer om min planlagte språkreise kommer garantert etterhvert! Samtidig vil jeg nok komme på noen tips til hvordan man best mulig kan ta et fremmedspråk som privatist. Når avreisedato nærmer seg vil nok min private blogg bli gjort om til en reiseblogg. Au revoir!

2 kommentarer:

  1. Å, så gøy! Dette må jo bare gi bedre læring enn å lese en tørr franskbok. Gleder meg til å lese mer om reisen:-)

    SvarSlett
  2. Ja, det tror jeg! Litt mer spenstig en kurs på "aftenskolen" også.

    SvarSlett

Kommenter!