16. februar 2012

"Videregående passer ikke for alle"

Idag var det en overkrift på Aftenposten Meninger som dro oppmerksomheten min. "Videregående passer ikke for alle. Å slutte på videregående er den smarteste beslutningen jeg har tatt", skriver Rannveig Skjerve. Hun er ikke privatist, men jeg synes det er interessant hver gang noen tør å si rett ut at VGS ikke er for alle og at du ikke nødvendigvis er en "taper" om du slutter på skolen. Jeg er veldig for å skaffe seg studiekompetanse, men Rannveig Skjerve skriver om hvordan du kan jobbe en stund og allikevel ta en utdanning senere i livet.

"Det finnes alternative måter å få en studiekompetanse på, det finnes alternativer til å ta en utdanning i det hele tatt. Liver er ikke over fordi om man skulle ende opp som videregående- dropout".

Les hele innlegget på Aftenposten Meninger her.

2 kommentarer:

  1. Hei. Så fryktleig fint at det finnes en blogg som det her:) Jeg har et prosjekt som jeg har lyst til å lure dere med på, men fant ingen mailadresse.. Hvor er det lurt å sende info?

    Rannveig A. Skjerve

    SvarSlett
  2. Heisann. Så gøy at du kommenterte her:)Også fryktelig fint at du skrev om det du gjorde, synes jeg! Du kan sende til meg, så kan jeg videresende til de andre om du vil. maria_uldahl@hotmail.com

    SvarSlett

Kommenter!