29. juni 2011

Privatiststatus i Oslo

Da Forsøksgymnaset i Oslo ble lagt ned, fikk Elvebakken VGS opprettet et privatisttilbud som en fortsettelse av Forsøksgymnaset. Det vil si at dere som bor i Oslo kan være privatister samtidig som dere har en skoleplass og alle fordelene som følger med det. Skoleplass betyr altså gratis skolebøker, eventuell PC-avtale, lærerhjelp, rådgivning, helsetjenester og skolebevis, som gir studentrabatt. Du kan også være med i klasseromsundervisning noen ganger eller hele tiden.

Jeg har vært i kontakt med en som jobber med privatisttilbudet der, og jeg fikk vite at det er lite i bruk. Elevene kan velge for hvert fag om de vil ha elevstatus eller privatiststatus, og i praksis har privatiststatus bare blitt en kriseløsning. Elevene vil helst ha standpunktkarakterer. Hvis du vil være privatist i Oslo, kan du altså ikke forvente et slikt privatistmiljø som fantes i Forsøksgymnasets tid. Tilbudet er likevel bedre enn å være privatist uten skoleplass. Jeg tror du må betale eksamensavgiftene selv, så det er ikke helt gratis, men fortsatt Norges beste privatisttilbud, så vidt jeg vet.

1 kommentar:

  1. Jeg vil anbefale alle som leter etter forretningslån til Le_Meridian, de hjalp meg med lån på fire millioner dollar for å starte opp quiltingsvirksomheten, og det var raskt. Når jeg fikk et lån fra dem, var det overraskende hvor lett de hadde å jobbe med. De kan finansiere opp til $ 500.000.000.000 (fem hundre millioner dollar) i alle regioner i verden så lenge det kan garanteres 1,9% avkastning på prosjektene. Prosessen var rask og sikker. Det var definitivt en positiv opplevelse. Unngå svindlere her og ta kontakt med Le_Meridian Funding Service On. lfdsloans@lemeridianfds.com / lfdsloans@outlook.com. WhatsApp ... + 19893943740. hvis du leter etter forretningslån.

    SvarSlett

Kommenter!