9. juni 2011

Drop-out-statistikken

Jeg har lenge lurt på om jeg er en del av drop-out-statistikken. Da jeg avsluttet min privatisttilværelse, fikk jeg nemlig et brev fra Oppfølgingstjenesten om at jeg ikke hadde søkt om skoleplass for 3. året på VGS. Siden dette, har jeg vært usikker på om de faktisk forsto at jeg fullførte på egen hånd.

Jeg tok derfor kontakt med denne Oppfølgingstjenesten i Akershus, og der hadde de orden i systemene sine. De kunne fortelle meg at privatiståret mitt var registrert som venteår, så hvis jeg ikke hadde klart meg som privatist, kunne jeg altså ha gått på skole etterpå. Siden jeg fikk utskrevet vitnemål tror Oppfølgingstjenesten at jeg ble registrert som fullført. Så jeg er nok ikke en del av drop-out-statistikken, til tross for at jeg sluttet på skolen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommenter!