2. november 2011

Nice

Her kommer en oppdatering på mitt franske eventyr :-)

Jeg har levert inn oppsigelse på jobb og er klar for noe nytt. Avreisedato er ikke bestemt ennå. Kurset begynner 20. februar, men jeg har lyst til å reise ned noen dager tidligere for å bli litt kjent med byen. Kusina mi har bodd der før, så ho har nok noen gode tips til meg. Kurset jeg skal ta heter EF Intensivkurs og har 32 undervisningstimer i uka. Skolen ligger en 5 minutters gåtur fra stranden, berømte Promenade des Anglais. Jeg skal bo halve oppholdet hos en vertsfamilie og resten på et vandrehjem/hostel som heter Villa St. Exupéry Gardens. Dette skal visstnok være et av de beste vandrehjemmene i Europa, og stemt frem som et av de ti beste i verden!
Villa St. Exupéry Gardens
Det er ikke så mye info jeg har fått om vertsfamilien min ennå, men jeg antar at det kommer mer når avreise nærmer seg. Til nå vet jeg at det er ei dame som har en datter og to katter. Jeg er glad i dyr og har katter selv, så det burde passe bra :)
Promenade des Anglais
Sommerfugler i magen, ja! :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommenter!