1. november 2011

En strek i regninga

strek i regningen
noe en ikke hadde regnet med, en uforutsett hindring


Det er bare uker til eksamen, og her sitter jeg med bandasjer på begge armene. Senebetennelsen som for 3 år siden gjorde at jeg måtte slutte på musikklinja har kommet tilbake for fullt. Den har alltid vært der, men i perioder verre enn ellers. Nå har jeg altså en veldig dårlig periode, hvor bare det å skrive dette innlegget er smertefullt. What to do?
Senebetennelsen er vel det som la grunnalget for at jeg endte opp som privatist. Det var ihvertfall noe av det første som gjorde at VGS ble en plass jeg ikke trivdes. Men jeg fikk i det minste litt tilrettelagt undervisning, som at jeg kunne ta prøver muntlig i stedet for skriftlig og ekstra tid på norskstiler o.l. Det er nok for sent å søke om ekstra tid på eksamen, så jeg sitter fint i det.
Egentlig burde jeg øve mye på å skrive tekster nå, men det er ikke så mye å få gjort. Jeg skriver det jeg orker, men jeg har også to jobber å ta hensyn til så fritida burde egentlig bare være avslapping. Det ble vanskeligere enn jeg hadde trodd å balansere jobbing og eksamenslesing denne høsten, når dette kommer i tillegg. Nå må jeg bare se hvordan det går, og håpe jeg klarer det. Hvis ikke må jeg utsette eksamen til våren, noe som hadde vært virkelig kjedelig.

Et bilde fra 2009, da fastlegen rett og slett gipset armene mine i 3-4 uker for å se om jeg ble kvitt betennelsen. Det hjalp i den perioden jeg hadde gips men en måneds tid etter den var av så var smertene tilbake. Kronisk senebetennelse heter det visst.

3 kommentarer:

  1. Å, så synd! Her kommer privatistlivets ulemper frem. Du er jo så avhengig av å være i toppform på den ene eksamensdagen. Jeg håper det blir bedre, så jeg venter spent på oppdateringer, hvis du orker å skrive...

    SvarSlett
  2. Nettopp det som er baksiden! Jeg sitter her med godt bandasjerte armer fortsatt, skal til legen på tirsdag så kommer nok med en oppdatering. Blir ikke noe særlig skriving fremover tenker jeg.

    SvarSlett
  3. Update: Smertene er forverret, jeg klarer såvidt å skrive her med én hånd. Har vært hos legen og er sykemeldt fra begge jobbene. Så er det bare å se om jeg blir god nok til å gjennomføre eksamen, tviler desverre. Veldig kjipt!

    Gratulerer med huskjøp forresten! :)

    SvarSlett

Kommenter!