22. november 2011

Negative sider ved privatistlivet

Jeg har desverre blitt nødt til å stryke meg fra alle eksamenene jeg skulle tatt før jul. Det er skikkelig kjipt, rett og slett. Penger og tid ut av vinduet. Grunnen er sykdom som gjør at jeg ikke har mulighet til å ta eksamen. Jeg spurte privatistkontoret i fylket om det var mulig å få refundert eksamensavgift eller utsette eksamen til våren. Svaret var at privatister har ingen rettigheter til å få refundert gebyr eller utsatt eksamen. Det gikk ikke en gang om jeg kunne fremvise legeerklæring på at jeg ikke er i stand til å ta eksamen. Så nå har jeg fått ufrivillig utsatt sjansen til å få et vitnemål, og står enten ovenfor et utrolig hardt halvår neste vår eller enda et år før jeg får studiekompetanse. Ganske kjedelig.

2 kommentarer:

  1. Du, jeg mener at jeg har lest at dersom du har legeerklæring så SKAL de utsette eksamen til vår. Undersøk det, det kan hende at de ikke gadd å si til deg at du kunne gjør dette.

    SvarSlett
  2. Det hadde vært fantastisk, men såvidt jeg forstår har ikke privatister samme rett til dette som elever. Klarer du huske hvor du har lest det? Takk for tips ihvertfall, skal prøve å sjekke det litt mer ut.

    SvarSlett

Kommenter!