9. april 2013

"Utskrift" av vitnemål



I går sendte jeg en e-post til den gamle skolen min for å forhøre meg om at alt angående vitnemålet mitt er i orden, både i forhold til hva de trenger av papirer fra meg og at fagkombinasjonene mine er som de skal. Jeg har blant annet et par ekstra programfag som jeg ikke vil ha med på vitnemålet mitt. Som privatist får man ikke vitnemål automatisk, men må oppsøke den gamle skolen sin for å få det skrevet ut. Fra Samordna opptak fikk jeg vite at jeg ikke kom til å få digitalt vitnemål som privatist, men den gamle skolen min har sagt at de skal ordne det.

Det eneste jeg trenger å gjøre er å fylle ut et skjema om at jeg trenger vitnemål og legge ved 250 kroner. Alt av dokumentasjon på eksamener ligger i systemet deres, så det trenger man ikke å tenke på. Det som for øvrig er viktig er å ha dokumentasjon på det om man har utvidet ungdomsrett. For meg betyr det at jeg for førstegangsvitnemål selv om jeg har brukt fire år, så det dokumentet skal jeg kopiere og sende snarest.

Vil anbefale andre å ta kontakt med den skolen som skal skrive ut vitnemålet i god tid før du MÅ ha det. Det aller lureste er jo å høre med dem minst et halvår før du fullfører, sånn at du har mulighet til å melde deg opp til flere eksamener hvis du plutselig mangler noe for å få vitnemål. 

Det føles godt å ha det ordnet tidlig i tilfelle det skulle oppstå noen problemer.  Kjenner at jeg gleder meg til å bli ferdig nå!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommenter!