5. mai 2011

Ny dag, nye muligheter!

Jeg oppdaget nettopp noe superspennende! Hva med å studere spansk på videregående nivå III i Den Dominikanske Republikk?

JA TAKK sier jeg!

Helt siden jeg ble nødt til å bytte skole midt i 1. klasse på videregående har jeg visst at jeg måtte ta et fremmedspråk som privatist. Egentlig var planen å ta fransk fordi det var dette jeg hadde begynt på. Muligheten til å studere spansk i Karibien gav meg nye idéer :)

Jeg har en utrolig reiselyst, og vil ut og oppdage verden. Hvis jeg samtidig kan få tatt en del av videregående-utdannelsen min og lære meg et språk er det jo helt fantastisk! Da jeg først så på Studyaway sine hjemmesider fant jeg ut at man som vanlig måtte ha generell studiekompetanse for å komme inn på studiene. Så fikk jeg plutselig se at de hadde et tilbud til dem som ville lære spansk på videregående nivå! Herlig! Den eneste nedturen er kursavgiften på 42000kr og utgifter til reise. Heldigvis finnes jo Lånekassen, men hadde håpet å slippe studielån allerede nå.

I Cabarete går man til daglig i lette sommerklær og fritiden går med til surfing, kitesurfing, sol, yoga, fitness, tennis... det er visstnok en egen sirkusskole der også! Man kan også dra på rideturer og delta i frivillig arbeid. Spanskstudentene bor i dobbeltrom på Residencia Dominicana, som har et hjerteformet basseng i hagen. For min del ville nok dagene gått med til en del lesing på andre fag også. Heller lese under palmene enn inne i snøstormen!

All informasjonen har jeg funnet på http://www.studyaway.no/. Jeg får tenke litt og prate litt med fornuftige mennesker, vente til den spontane reiselysten har lagt seg og se om jeg tar en avgjørelse. Kanskje jeg også får kontakt med noen som har studert via Studyaway før meg. Virker ihvertfall som en spennende opplevelse!

-Maria.

(Bildene er fra studyaway sin facebookside)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommenter!